Junior Energiecoach in de klas

7 oktober Junior Energiecoaches in spe van start met challenges

Op 7 oktober start een nieuwe lichting Junior Energiecoaches in spe. Vijf weken lang gaan zij aan de slag met challenges om te ontdekken waar je energie voor gebruikt in huis en hoe je daar op kunt besparen. Dit jaar spelen groep 7 en groep 8 van Kindcentrum de Koningslinde mee. We wensen deze dappere leerlingen heel veel succes de komende vijf weken!

Grappig en educatief spel

Junior Energiecoach is een educatief spel voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar. Met korte challenges werken leerkracht en leerlingen samen aan energiebesparing en een beter klimaat.

Lampenjacht, CO2-etende steentjes

Tijdens het spel gaan de kinderen op een speelse en praktische manier aan de slag met energiebesparing. Zo gaan ze op lampenjacht en ontdekken ze hoe ze lol kunnen maken zonder energie. En hebben jullie wel eens gehoord van CO2-etende steentjes?

Junior Energiecoach Duurzaam nijkerk

Energie besparen in Nijkerk

Gemeente Nijkerk vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen weten hoe ze kunnen besparen op hun energieverbruik. Vanwege het terugdringen van onze CO2-uitstoot. Maar ook om (verdere) armoede bij onze inwoners te voorkomen. Daarom maakt gemeente Nijkerk dit project mede mogelijk, door klassen gratis te laten meespelen. Bovendien is jong geleerd oud gedaan!

De titel Junior Energiecoach

Als de leerlingen alle challenges met succes hebben uitgevoerd ontvangen zij na afloop een diploma en zijn ze echte Junior Energiecoaches. Een mooie titel. En een bak vol kennis die ze kunnen delen met hun familie en omgeving.