Pilot van start Liander Buurtaanpak Nijkerk Campenbuurt

Pilot Buurtaanpak verzwaren elektriciteitsnet in Campenbuurt

Met dit symbolische gebaar is de pilot waarbij Liander het elektriciteitsnet verzwaard via de buurtaanpak, en daarmee klaarmaakt voor de toekomst, een feit. En dat is best bijzonder, want Nijkerk is één van de eerste gemeenten in Nederland waar dat op deze manier gebeurt. Campenbuurt / Bruins Slotlaan is als eerste aan de beurt.

Buurtaanpak

De netzwaring vindt plaats voordat er wordt gestart met een herinrichting op de Campenbuurt/Bruins Slotlaan. Hierbij worden onder meer de wegen, stoepen, het groen en de riolering aangepakt door de gemeente. Door de netverzwaring te combineren met de herinrichting, hebben omwonenden slechts één periode overlast van werkzaamheden. In plaats van dat de straat twee keer achter elkaar open moet. Dit noemen we een buurtaanpak.

Werkzaamheden Campenbuurt

Liander gaat 7 nieuwe elektriciteitsruimtes bouwen en 3 bestaande  vernieuwen. Twee van de zeven ruimtes worden op een later moment geplaatst. Deze kunt u al wel zien in de kaart van de buurt. Daarnaast worden er meer kabels gelegd en worden bestaande kabels vervangen. En bij een deel van de woningen zullen de verouderde huisaansluitingen vervangen worden.

Tijdens de werkzaamheden verdeelt Liander het werkgebied in delen die ze achter elkaar aanpakken. Zo blijft de buurt altijd bereikbaar.

kaart Liander netverzwaring Campenbuurt